Vyöhyketerapeuttinen vauvahieronta

helpottaa kipua ja parantaa unenlaatua

Vyöhyketerapeuttisesta vauvahieronnasta voi olla apua silloin, kun vauvalla on vatsavaivoja, refluksioireita, ärtyneisyyttä tai itkuisuutta, synnytyksen aiheuttamia lihaskireyksiä tai toispuoleisuutta. Joskus imetysvaikeudet saattavat johtua vauvan lihaskireyksistä ja käsittelyn jälkeen vauvan ruokailu voi helpottua. Hellä ja rytmikäs käsittely rauhoittaa vauvaa, laskee vauvan stressitasoja ja parantaa vauvan unta. Lisäksi käsittely parantaa vauvan vastustuskykyä ja aineenvaihduntaa sekä on erittäin rentouttavaa vauvalle.

Vauvahieronta on lempeä koko kehon hoito, jossa hyödynnän jalkapohjien vyöhyketerapeuttisia heijastepisteitä. Vyöhyketerapia on tutkitusti tehokas ja turvallinen hoitomuoto vauvoilla. Vaikka hoidossa käsitelläänkin koko kehoa, keskitytään käsittelyssä aina yksilöllisesti vauvan oireiden mukaiseen hoitoon ja niiden taustalla oleviin syihin.

Hoitoon voi tulla, kun vauva on kaksi viikkoa vanha. Esteitä hoidolle ovat kuume, tulehdus tai infektio ja antibioottikuuri. Rokotuksen saamisesta on hyvä olla kulunut 3-5 päivää. Paras hoitovaste saadaan, kun hoito toteutetaan 3-5 kerran sarjana, 3-7 päivän välein. Vauvahierontaan varataan aina 45 minuuttia, josta itse hoitoon käytetään noin 30 minuuttia vauvan ehdoilla.

Vauvahieronta Lahti - vauvahieronnassa hyödynnän vyöhyketerapian heijastepisteitä jalkapohjassa
Imetysohjaus
Imetysohjaus Lahti - Imetysohjauksesta on apua silloin, kun jokin vauvan ruokailussa huolettaa

Fysiovenus - Hieronta Lahti